Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

مراکز دیدنی مالدیو | جاهایی که تا به حال به چشم ندیده‌اید

جزایر مالدیو که به رحمت اقیانوس هند نرم و لطیف رها شده اند، مجسمه سازی شده و بدون شک به یکی از زیباترین مکان های استوایی در جهان تبدیل شده اند. از سواحل پودری جزایر مرجانی شمالی گرفته تا کلبه های دریایی خاکی و دهکده های ماهیگیری جزایر جنوبی، کل ملت را می توان تا حدودی از شبه قاره هند در سراسر آب های فیروزه ای پراکنده یافت. بیشتر بازدیدکنندگان در شهر پر تپش و تپنده ماله فرود می‌آیند که در جزیره‌ای مملو از بازارهای معطر ادویه و مساجد بزرگ است. بسیاری از آنها نیز قبل از برخورد با هواپیماهای دریایی یا قایق‌ها معطل نمی‌شوند و به خلیج‌های خصوصی و درخشان تفرجگاه انتخابی خود می‌روند، جایی که استخرهای بی‌نهایت و کابانای روی آب معمول هستند. اخیراً، مهمان‌خانه‌های محلی جدید و کشف امواج غلتان شروع به تبدیل مالدیو از نقطه‌ی مهم ماه عسل به مقصد موج‌سواری، ماجراجویی و کوله‌گردی کرده‌اند – به نظر می‌رسد بهشت اکنون برای همه باز است.

بیایید بهترین مکان های دیدنی مالدیو را کشف کنیم:

1. Male

شهر ماله،  پایتخت جزایر مرجانی مالدیو پر از اسکوترها و ماشین‌ها و بازارهای هندی مملو از نارگیل و ادویه جات، حس و حال دیوانه‌وار مکانی را دارد که در شکافی که برای آن خیلی کوچک است فشرده شده است. اگرچه به ندرت از آن بازدید می شود (اکثر مسافران با هواپیماهای دریایی که مستقیماً به سمت استراحتگاه خود می روند شهر را دور می زنند)، این شهر بر روی جزیره ای به اندازه یک لیتر در جزیره مرجانی ماله شمالی فشرده شده است. با وجود این، برخی از مناظر جذاب مانند مسجد جمعه قرن هفدهمی و مرکز اسلامی با نوک طلا را در بین خیابان‌های خود جای می‌دهد. بازار male یکی دیگر از موارد ضروری است.  فقط مطمئن شوید که مهارت‌های چانه‌زنی خود را بالا ببرید.

2. جزیره Hulhumale

جزیره Hulhumale که درست در آن سوی آب‌های درخشان پایتخت ماله قرار دارد، برای همیشه در حال رشد و رشد است، زیرا زمین‌های بیشتری برای نگهداری از مناطق شهری پراکنده شهر بازسازی می‌شود. این همچنین خانه فرودگاه بین المللی ولانا است که دروازه اصلی این جزایر بهشتی برای بیشتر افراد است. با این حال، از این که این همه به نظر می رسد ناامید نشوید - Hulhumale در واقع مکانی جذاب است. این ساحل دارای یک ساحل زیبا – اگر مصنوعی باشد – در لبه شرقی خود، مجموعه ای از محله های سرسبز، یک مسجد شیشه ای، و گردشگاه های برنامه ریزی شده بر فراز اقیانوس هند است.

3. Maafushi

Maafushi ممکن است استراحتگاه‌های مجلل و هتل‌های ۵ ستاره مجلل مانند بسیاری از برادران مجاورش را نداشته باشد، اما جذابیت زیادی دارد. این مکان که متأسفانه در سونامی اقیانوس هند در سال 2004 ویران شد، در دهه گذشته مشغول بازسازی اسکله‌های ماهیگیری و کلبه‌های دریانوردی پرتلاش خود بوده است. چیزی که کمک می‌کند باز شدن حقوق مهمان‌خانه‌های محلی است که Maafushi را به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی جزیره‌ای برای مسافران ارزان قیمت تبدیل می‌کند. البته، می‌توانید انتظار سواحل باشکوهی را داشته باشید که پشت‌شان نخل‌ها، موج‌های درهم و برهم، و مجموعه‌ای از کافی‌شاپ‌های کوچک خانگی در ساحل است.

4. Utheemu

مکان زیبای Utheemu که در منتهی الیه شمالی جزیره مرجانی Haa Alif، که خود شمالی‌ترین جزیره در بین زنجیره‌های جزیره مالدیو است، قرار دارد، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ این کشور مجمع‌الجزایر دارد. این به این دلیل است که زمانی خانه سلطان محترم محمد تاکوروفاانو بود - رهبر که در اواخر قرن شانزدهم مهاجمان پرتغالی را از جزایر بیرون راند. البته، شن‌های سفید درخشان و امواج اقیانوس هند نیز وجود دارد، اما مکان‌های میراثی مانند Utheemu Ganduvaru، که قصر چوبی باشکوهی است که رهبر محترم در آن بزرگ شده است، نقطه‌گذاری می‌شود.

5. فیضو

در قرن نوزدهم، مردمی که اکنون بین خیابان‌های سرسبز و بلوک‌های مسکونی تنگ در اینجا زندگی می‌کنند، ساکنان جزیره گان در نزدیکی آن بودند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). زمانی که بریتانیایی ها در آستانه جنگ جهانی دوم قرار گرفتند، گان به یک پایگاه هوایی تبدیل شد و مردم محلی برای زندگی در جزیره بعدی در کنار سینو آتول فرستاده شدند. آن فیدو بود، که امروزه تصویری زیبا از زندگی در مالدیو است. بیایید و در مسیرهای پیاده‌روی پرپیچ‌وخم قدم بزنید و غذاهای دریایی را با مردم محلی امتحان کنید - استقبال همیشه گرم است.

جزیره ولیگاندو

غروب‌های عاشقانه بر فراز آب‌های اقیانوس هند به رنگ قرمز و زرد می‌درخشند. کوکتل ها در بار مجلل استراحتگاه به صدا در می آیند. کایاک‌های دریایی روی خط ساحلی فیروزه‌ای حرکت می‌کنند و امواج شفاف به آرامی از تالاب داخلی غلت می‌زنند. به جزیره بسیار زیبای Veligandu خوش آمدید، که مدتهاست به عنوان یکی از مقاصد برتر در مالدیو برای زوج ها مطرح شده است. ماه عسل و تازه ازدواج کرده‌ها مکان رایجی در این انگشت بلند و نازک زمین در لبه غربی جزیره مرجانی آری شمالی هستند، و ویلاها و سوئیت‌های مجلل ساحلی زیادی وجود دارد که می‌توانند با هم هماهنگ شوند.

 Banana Reef

بسیاری از مسافرانی که به جزایر مالدیو می روند فقط برای یک چیز و یک چیز می آیند: غواصی. و به سختی مکان بهتری برای پوشیدن لباس غواصی و لباس مرطوب در کشور نسبت به صخره موز وجود دارد. این خطه میوه شکل از مرجان های چند رنگ و سواحل شنی پوشیده از جلبک دریایی در زیر آب بین جزایر مرجان شمالی واقع شده است. این توسط سازندگان بی‌شماری سرو می‌شود، که گردش‌هایی را برای کشف اسفنج‌های راه راه و اسفنج‌های پیازدار، کوسه‌های صخره‌ای و باراکوداهایی که همه در اینجا جمع می‌شوند، هدایت می‌کنند.

جزیره تولوسدو

به نظر می رسد که این روح دریای کارائیب است که با نمک شسته شده است، جزیره Thulusdhoo را هدایت می کند. این لکه تا حد زیادی کشف نشده در جزایر مرجانی نر توسط فضاهای وسیعی از ماسه حلقه زده است که صدها تنه نارگیل پیازی از آن جوانه می زند. سواحل به طور طبیعی عالی هستند، و مردم محلی دوست دارند با قایق های ماهیگیری محو شده خود بکشند تا هرازگاهی یک باربیکیو خوب از غذاهای دریایی سرو کنند. همه اینها کاملاً با دیگر تفریحات مسافران در Thulusdhoo مطابقت دارد: موج سواری. به دنبال غلتک های سرگرم کننده سمت چپ باشید که در نزدیکی Villingilimathi Huraa به بشکه تبدیل می شوند.

رزرو تور مالدیو

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.